Kliknij w to miejsce, aby zlecić pozycjonowanie stron www.
Funkcjonują trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– miejscowość (np. “klub fitness Kraków”)
– dzielnicę (“sklep sportowy Polesie”)
– państwo (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów mieszkających w konkretnym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy firma ma niewielki budżet na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na słowa kluczowe bez dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy typ pozycjonowania to odpowiednie i wypróbowane wyjście dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki należytemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale też stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się obniżą. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również znacznie niższą konkurencję. Kluczowe jest też to, że coraz popularniejszy jest trend wpisywania specyficznych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– golarka Eldom MT500 czarna,
– smartfon LG K40 niebieski,
– obuwie Nike Star Runner białe sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Przy użyciu tego typu fraz, sklepy mające w swoim asortymencie nader szeroką ofertę artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Światowe Dni Młodzieży lub Dzień Kobiet. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie należy zainicjować je na dwa-trzy miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, aby Google zdążyło zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony.
Adres firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]