Szukasz szczegółowych wiadomości o pełnej ofercie PBN? Idealnie trafiłeś! Wejdź na https://pbnmarket.pl.
Żeby odbiorca odnalazł twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale też zadbać o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe rzetelne i przydatne dla potencjalnego klienta artykuły. Jednak nie wolno też zlekceważyć tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.
Private blog network, czyli kto używa PBNy?
PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a potem nadzorowane przez jeden podmiot (przeważnie przez agencję SEO albo większą agencję marketingową), który dba o jakość udostępnianych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są zwykle stosowane jako część szerokiej strategii reklamowej, co trzeba silnie zaakcentować, ponieważ najlepsze rezultaty ich wykorzystania widać w odniesieniu do stron, które zostały starannie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz contentu. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale również na ich urozmaicenie, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Słabym punktem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a później trzeba przeznaczać mnóstwo godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.
Publikacje z canonicalem oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN
PBNy idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie widoczne są kluczowe informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny oraz adres e-mail czy telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym katalogu firm lub artykuł, w którym podano firmowe dane kontaktowe.
Drugi efektywny sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji ciekawych artykułów z podaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie linków do niego na różnych stronach zewnętrznych postrzegają jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, rzetelne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z prawem, bieżącymi wydarzeniami zdrowiem oraz doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO